অতীতৰ সোৱাদ

Image Description

তাঁতশাল

বড়োসকলৰ প্ৰায় সকলো ঘৰতে তাঁতৰ শাল দেখা যায়৷ তেওঁলোৰ বিশ্বাস যি ঘৰত তাঁতৰ শাল নাই, সি বড়োয়েই নহয়৷ ... কাঁজী শিপিনী হিচাপে বড়ো-জীয়ৰী-বোৱাৰীসকলে বোৱা-কটাত বৰ পাকৈত৷ বড়ো ছোৱালীয়ে বোৱা-কটা নাজানিলে দৰা নাপায় বুলি বড়োসকলে ভাবে৷ বোৱা-কটা নজনা ছোৱালীক বড়োসকলে ‘আখুজী’, ‘খুৰীয়া’, ‘দাদী’, ‘আখাই’, ‘পাখৰী’ বোলে৷

অধিক পঢ়ক
Image Description

মুক্তি

সুকুমাৰ ডাঙৰ ল’ৰা৷ তাৰ খাব-পিন্ধিবৰ অভাৱ নাই। স্বভাৱতে সি বুদ্ধিমান, কিন্তু পঢ়া-শুনাত হ’লে তাৰ মন নাই ৷ তাৰ চৌধ বছৰ বয়স হ’ল; তথাপি সি ইংৰাজী স্কুলৰ চতুৰ্থ শ্ৰেণীতে৷ দেউতাকে ‘পঢ় পঢ়’ কৰে; সুকুমাৰে আগতে কিতাপ মেলি লৈ আকাশ-পাতাল ভাবে৷ ক’ত গছত পকা আম, দাঁহেচীয়া মধুৰী আম আছে, ক’ত ঘৰৰ পানী পাছৰ চুকত বৰলে বাহ সাজিছে, সেই বৰলৰ বাহ ভাঙি তাৰ টোপ লৈ ক’ৰ পুখুৰীত বৰশী বাই পুঠিমাছ ধৰা যাব; ক’ত গছৰ বাহৰ পৰা চৰাই-পোৱালি আনি পুহিব লাগিব; পোহনীয়া মেকুৰী, কুকুৰ, পহু-পোৱালিৰে কেনেকৈ ধেমালি কৰিব লাগিব ইত্যাদি কথাৰে সুকুমাৰৰ মূৰ ভৰপূৰ; তাত স্কুলৰ পাঠ্য কিতাপৰ কথালৈ ঠাই তাকৰ।

অধিক পঢ়ক
Image Description

লোক-সংস্কৃতিত পথাৰ, ভঁড়াল, ঢেঁকীশাল

(২)
খেতি আৰম্ভ কৰাৰে পৰা ৰুই, তুলি, দাই-চপাই, ধান বহাই শুকুৱাই খুন্দা-ভজালৈকে বিভিন্ন আচাৰ অনুষ্ঠান আৰু সংস্কাৰ অসমীয়া গৃহস্থী এখনে মানে৷

অধিক পঢ়ক
Image Description

লোক-সংস্কৃতিত পথাৰ, ভঁড়াল, ঢেঁকীশাল

(১)
শিল্পযুগৰ সঙ্কুচিত পথ আৰু কৃষিযুগৰ উন্মুক্ত পথাৰ! পথাৰ, য’ত চকুৰ স্বপ্ন, মনৰ আকাংক্ষা, জীৱন ধাৰণৰ ঐশ্বৰ্য্যই ৰূপ জিলমিল হৈ নাচে ৷ পথাৰ অসমীয়া জন-জীৱনৰ জীৱন৷

অধিক পঢ়ক
Image Description

১৯১৬ চনত ছাত্ৰ সন্মিলনীত

(২)
পৰিয়ালৰ এই চিত্ৰ সমাজতো খাটে, দেশতো খাটে৷ কাৰণ সমাজ এটি ডাঙৰ পৰিয়াল মাথোঁ। দেশখন কিছুমান পৰিয়ালৰ সমষ্টি৷ আমাৰ সমাজত অতি লাগতিয়াল বিষয় দেশীয় ভাষা আৰু সাহিত্য৷

অধিক পঢ়ক
Image Description

১৯১৬ চনত ছাত্ৰ সন্মিলনীত

(১)
সুদূৰ কলিকতা মহানগৰী আৰু আমাৰ ভিন ভিন ঠাইৰ পৰা আপোনাসকল আহি, আজি প্ৰকৃতিৰ কাম্য-কানন, অতীজৰ জ্ঞান-চৰ্চাৰ প্ৰধান কেন্দ্ৰ প্ৰাচীন প্ৰাগজ্যোতিষপুৰত উপস্থিত হৈছে৷ আপোনাসকলৰ অভ্যৰ্থনাৰ ভৰ পৰিছে আমাৰ নিচিনা অভাজন লোকৰ ওপৰত৷

অধিক পঢ়ক